tř. Cvrček – „Stavitelé mostů“ – Inovativní vzdělávání

Šablona I OPJAK Inovativní vzdělávání dětí v MŠ forma vzdělávání Projektová výuka ve škole
Projektový den Stavitel mostů s Malou technickou univerzitou

  • Seznámení s tématem pod vedením odborného lektora, ukázka obrázků, rozhovory v kruhu, motivační příběh o historii Karlova mostu.
  • Motivační hra: Házení/chytání vajec.
  • Konstruování mostů z Lega Dupla, nejdříve dle fantazie, poté pilíře podle pigtogramů, tak, aby byl Karlův most stabilní a unesl i lidi. Praktická zkouška stability – děti se procházely po mostě a testovaly svou práci. Spolupráce ve dvojicích. Zhodnocení aktivity. 
  • Aktivita u stolečků – pokusy s vodou (co plave a co ne), děti zakreslovaly do pracovního listu předměty a tipovaly, zda předmět plave, či ne. Poté si prakticky vyzkoušely, zda tipovaly správně. 
  • Pozorování, pojmenování a rytmizace různých druhů mostů (lávka, železniční, padací, kamenný, …).