tř. Berušky – Podzim v parku

Co může být více typického pro podzim než barevné listí a podzimní plody? Přesně o tom jsme si s dětmi povídali.

Ráno na děti čekaly u stolečků tyto aktivity:

  • tvoření slov z písmen na kaštanech dle vzoru pro rozvíjení zrakové pozornosti; složitější variantou bylo rozlišování barevných písmen;
  • kreslení stromu a listu prstem do mouky na podsvícené desce k procvičení jemné motoriky;
  • navlékání korálků na bodlinky ježka. Touto aktivitou děti procvičovaly manipulaci s drobnými předměty.

Mezi další činnosti spojené s tématem bylo poznávání a pojmenování stromů podle listů a plodů, vyhledávání těchto stromů na školní zahradě či během procházky do parku. Seznámili jsme se s rozdílem mezi listnatým a jehličnatým stromem, strom jsme sestavovali z kostek. Inspirovali jsme se barvou podzimního listí a tyto barvičky jsme přenesly na papír. Na ten jsme následně otiskovali lístečky, které jsme si nasbírali, během vycházky. Dostali jsme nové hrabky na listí, tak jsme je na zahradě hned museli vyzkoušet. Také jsme se naučili krásnou básničku o kaštánku.