Téma včelky se u dětí stalo velmi oblíbeným. Bylo vidět, že je život i význam včel zajímá. Příběh o včelce Medušce dětem přiblížil, co všechno ta včelka vlastně dělá. Nejoblíbenější činností se stala hra na včelky, kdy se dvě děti proměnily ve včeličky a pomocí pinzety sbíraly barevné kuličky (nektar) z květin. Ten následně nosily do úlu a aby to nebylo tak jednoduché, čekalo je najít pro kuličku správnou přihrádku podle barvy. Když byly všechny kuličky v úlu, přišel včelař a sesbíral kuličky (teď už med) opět pinzetou do misky. Tuto hru jsme hráli celý týden a děti se k ní pořád vracely.
Dále byla připravena aktivita s obarvenou rýží, ve které děti hledaly obrázky včel a třídily je správných úlů podle počtu proužků na těle. Děti si tím procvičily nejen počítání od 1-5, rozvíjení předmatematické gramotnosti, ale i informaci, jak je pro včelky důležité vrátit se do úlu, ke kterému patří. Navíc hledání v rýži bylo tak příjemné, že často stačilo hrát si pouze s ní. Samozřejmostí byly aktivity u stolečku k rozvoji jemné motoriky, zrakové i sluchové pozornosti, prostorové orientace, předčtenářské gramotnosti i logiky – provlékání provázku otvory v úlu, hledání slov, která začínají na písmeno V, seřazení obrázků dle dějové posloupnosti, kartičky s výběrem správné odpovědi (stíny, počty, skryté obrázky, překrývající se obrázky), umístění včelky do úlu podle návodu.


