tř. Berušky – Tři oříšky pro veverku

Říjnem nás provedlo téma, které jsme nazvali Tři oříšky pro veverku. Do celého tématu nás vtáhla pohádka O Popelce. I když trošku jiná, než ji známe. V tomto příběhu, když chtěla jít Popelka na ples a rozlousknout první kouzelný oříšek, zjistila, že oříšky zmizely. Děti se snažily vymyslet, co se mohlo stát. Věřte nebo ne, oříšky ukradla veverka Terka, která si zapomněla udělat zásoby na zimu. No jo, ale co teď? Bez oříšků Popelka nebude mít šaty na ples. Naštěstí naše děti vše vyřešily. Plněním úkolů v centrech aktivit zjistily, co taková veverka vlastně jí, která další zvířátka v zimě nespí a pomohly veverce nasbírat jídlo do zásoby.

V centru pohybu děti podle znázorněné cesty v mapě hledaly cestu ven z bludiště (cestou pojmenovaly vše, co viděly) – tím jsme rozvíjeli prostorovou orientaci a slovní zásobu. Prostorovou orientaci i s pojmy před, za, na, vedle jsme si procvičili při umisťování ukrytých zvířátek do tabulky. Pak nás čekal les plný jehličnatých stromů, kde jsme umisťovali stanovený počet šišek na strom (aktivitu jsme měli rozdělenou na složitější a jednodušší). Rozruch vzbudila i tajemná krabice, kde byly ukryaty různé předměty a úkolem dětí bylo podle hmatu poznat, co je tam schované. Asi nejoblíbenější centrem byla sensory play aktivita, kde jsme vybírali vhodné potraviny pro veverku, pomocí trubek jsme je pouštěli veverce do úkrytu ve stromu. Ve výtvarném centru nás čekala výroba vlastní veverky. Zkusili jsme si pokus s vodou a krepovým papírem a tím jsme veverce zabarvili tělíčko. Na ocásek jsme použili také krepový papír, ale tentokrát jsme ho trhali a lepily.