tř. Berušky – Z pohádky do pohádky

Krásné pohádkové téma jsme začali tajemnou truhlou. Děti každý den hádaly, co je v ní ukryto. Předměty se měnily podle toho, jaká pohádka nás čekala – koblížek, papírová žabka, růže, košíček, obrázek jahod, fialek a jablka. Děti se na zkoumání truhly a hádání předmětu vždy velmi těšily.

K osvojení pohádek jsme využívali různé formy dramatizace – hru v rolích, dramatizaci pomocí plošných loutek, s využitím pohádkového kufříku, filmové zpracování, vyprávění pomocí obrázků či jen klasická četba.

K upevnění znalostí pohádek a rozvíjení zrakové pozornosti, jemné motoriky, grafomotoriky, pozornosti a soustředění, prostorové orientaci, předčtenářské gramotnosti byly připraveny nejrůznější aktivity – seřazení obrázků dle dějové posloupnosti, rozvíjení samostatného projevu při převyprávění pohádky podle obrázků, pečení báboviček pro Karkulčinu babičku, skládání papírových žabek, sestavení puzzle a vyhledávání obrázku na ploše.

Osvojili jsme si básničku O Koblížkovi i novou hudebně pohybovou hru Šípková Růženka, která děti moc baví, a chtějí ji hrát pořád dokola.