V uplynulých dnech jsme se ve třídě věnovali tématu povolání a děti si formou her a prožitkového učení vyzkoušely nejrůznější profese. Pracovali jsme s interaktivní tabulí a chytrou včelkou Bee-Bot, která nám pomáhala rozvíjet prostorovou orientaci a logické myšlení. Při hře na obchod děti nakládaly nákup do košíku, čímž si procvičovaly zrakové vnímání, a také vážily potraviny, což bylo spojeno s pokusy a objevy.
Rozvíjeli jsme také předčtenářské dovednosti při skládání písmen podle předlohy. Děti se proměnily v malé zedníky, když stavěly domy z velkých pěnových kostek, magnetických stavebnic i lega. Jako pekaři a cukráři pekly dorty a pečivo z modelíny a procvičovaly si tak jemnou motoriku. V roli švadlenek a krejčích si zkoušely „plést oblečení“ a rozvíjely koordinaci ruky a oka.
Velký úspěch měl i hasič, kdy děti „hasily oheň“, procvičovaly matematické představy, učily se telefonní čísla na záchranné složky a zároveň rozvíjely grafomotoriku. Ve výtvarné činnosti vznikali hasiči při zásahu a v dílně si děti vyzkoušely zatloukání hřebíků kladívkem, čímž posilovaly koordinaci pohybů. Společně jsme také hledali, jaké nástroje jednotlivá povolání potřebují, a rozvíjeli tak logické a kritické myšlení.
Téma děti velmi bavilo a s nadšením se zapojovaly do všech aktivit.








